פרסום ראשון • סערת ההקצאות בב"ב: עתירה ראשונה לבית המשפט

צו מניעה ועתירה לבית משפט יוגשו נגד ההקצאות למוסדות החינוך בבני ברק
איתי גדסי 4 Comment on פרסום ראשון • סערת ההקצאות בב"ב: עתירה ראשונה לבית המשפט
צו מניעה ועתירה לבית משפט יוגשו נגד ההקצאות למוסדות החינוך בבני ברק
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צו מניעה ועתירה לבית משפט יוגשו נגד ההקצאות למוסדות החינוך בבני ברק.

סיעת קד – בני תורה ספרדים תגיש עתירה לבית המשפט ובקשה לצו מניעה נגד ההקצאות בעיריית בני ברק. זאת לאחר שהתייעצות שהתקיימה אמש (ג') במעונו של מנהיגה הרוחני של תנועת קד הרה"ג יהודה עדס שליט"א ראש ישיבת "קול יעקב".

במהלך הפגישה שטחו הנציגים את המצוקה הרבה בה נתונים המוסדות הפורחים בעיר התורה בני ברק, ועל העובדה שישנם מוסדות אשר הושמטו מהחלוקה בסבב ההקצאות הנוכחי, למרות הצורך הדחוף בכיתות לימוד. ועל פי דברי הנציגים, הגר"י עדס אישר לפנות לבית המשפט, לאחר שכל ניסיונות המו"מ מול עיריית בני ברק כשלו, ותלמודי התורה שתחת חסותם לא נכנסו לסבב ההקצאות.

זייברט מבחינתו הבהיר לנציגי ק"ד כי החלוקה היא על פי מפתח סיעתי, שליש לדגל התורה שליש לאגו"י ושליש לש"ס, ועל כן אם יש להם טענות עליהם לפנות לדגל התורה שיכניסו את הת"תים הרצויים לחלוקה מתוך מה שקיבלה דגל התורה.

נציין כי גם בדגל התורה לא מרוצים מחלוקת ההקצאות, וכזכור, התנגדה להם נחרצות, ואף גורמים בכירים בדגל התורה המקומית העבירו מסר ברור לפיו הסיעה מתנגדת להקצאות, ואף מסרו כי זאת בהוראת מרן הגראי"ל שטיינמן שאף מינה את הדיין הרב סילמן לבדוק את הסוגייה.

מודעת פרסום ההקצאות שפורסמה ביומונים החרדים הועברה על ידי העירייה לפרסום גם בביטאון דגל התורה "יתד נאמן" אך בהנהלת העיתון לא אישרו את המודעה לפרסום.

גורם בכיר בעיריית בני ברק אומר ל"קול חי": "לדגל התורה טוב שסיעת קד פונים לבית המשפט ולא הם עצמם. כי עכשיו יש מי שעושה בשבילם את העבודה השחורה. אם דגל התורה היו פונים לבית המשפט, סביר להניח שזייברט היה זורק אותם לאופוזיציה ומכניס את נציגי "בני תורה".

סיעת קד התמודדה בבחירות בבני ברק במסגרת דגל התורה כסיעת בת, אשר לה שני חברים במועצת עיריית בני ברק – הרב מיכאל קקון והרב יאיר שוקרון.

כפי שחשפנו אמש (ג') ב"קול חי", עיריית בני ברק פרסמה את רשימת ההקצאות המוצעת לאישור, לטובת מוסדות חינוך בעיר בני ברק. בסבב הראשון של הקצאות פורסמו 18 הקצאות מתוך כ-35 בקשות להקצאה.

מרבית השטחים שחולקו כעת לתלמודי התורה הם במרכז העיר בני ברק, מה שאומר שאם ההקצאות הללו יאושרו, ההקצאות הבאות יהיו רק בצפון העיר (פרדס כץ וקרית הרצוג).

לועדת ההקצאות בראשות חנוך זיידמן הוגשו 250 בקשות להקצאה, הכוללות מוסדות חינוך, בתי כנסת ועמותות. כמו"כ חברים בועדה ישראל קשטן, יהודה ליבוביץ', ציפורה לנדא ואריק אדלר.

בעירייה מציינים כי העדיפות ניתנה לפי הצרכים של המבקשים, עם מתן זכות קדימה לממתינים תקופה ארוכה יותר ולבעלי הצורך הגדול יותר. והחלוקה היא שליש לאגו"י שליש לדגל ושליש לש"ס.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    בטח גור קיבלו את כל השליש של אגודת ישראל

  2. 3

    זה לא רק בבני ברק
    בכל מקום בארץ דגל שמים את הסבתי"ם בחצר האחורית
    אנחנו טובים רק להצביע ולהגדיל את הכח האלקטרואלי של דגל

  3. 2

    זה הבעיה שלנו הספרדים חסרי הגב שמנסים להתחנף לאשכנזים עכשיו חפשו אותם שיתנו לכם משהו
    בעיה שלכם.
    תפסיקו
    תהיו עם גב ותהיו שסניקים ותקבלו הכל

  4. 1

    אולי יתנדב מישהו מבין באותיות הקטנות להסביר ליהודי פשוט כמוני מה זאת אומרת שהרב שטינמן התיעץ עם הדיין סילמן? האם הדיין סילמן נחשב לדיין החצר? ועל סמך מה התיר הרב עדס לפנות לבימ"ש ולא לדין תורה? גם זה הרב סילמן? האם אין סעיף בשו"ע של הב"י היכן דנים מי שתקיף בעירו? האם כתוב בשו"ע שפונים לערכאות? תסבירו נא ליהודי פשוט את הפסוק הראשון של פרשת השבוע.